Klasa integracyjna
W klasie integracyjnej może uczyć się maksymalnie
dwadzieścia osób, w tym od trzech do pięciu uczniów niepełnosprawnych. Uczniowie
niepełnosprawni realizują taki sam program, jak
pozostali, przy czym metody i formy pracy są dostosowane do
ich indywidualnych możliwości i potrzeb psychofizycznych.
Rekrutacja uczniów niepełnosprawnych do naszego
liceum odbywa się na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
rozmowy z Komisją Rekrutacyjną oraz skierowania do klasy integracyjnej. Pozostali
adepci podlegają ogólnym warunkom rekrutacji określonym w komunikacie
Małopolskiego Kuratora Oświaty. Wszyscy
kandydaci powinni odznaczać się dobrym zachowaniem, serdecznością oraz
wrażliwością społeczną.
Przedmioty realizowane w klasie integracyjnej w
zakresie rozszerzonym:
- język polski
- język angielski
- do wyboru: geografia, biologia, historia.
Przedmiot dodatkowy: podstawy pedagogiki i
psychologii.
Dobór przedmiotów w tej klasie pozwala poszerzyć
wiedzę i rozwinąć umiejętności umożliwiające dalsze kształcenie na większości
kierunków psychologicznych, pedagogicznych oraz pielęgniarskich na wszystkich
krakowskich uczelniach.
Uczniowie posiadający orzeczenie PPP mają
możliwość uczestnictwa w dodatkowych zajęciach rewalidacyjnych oraz zajęciach
rehabilitacji ruchowej, która prowadzona jest przez specjalistę rehabilitacji
ruchowej.
Wszystkim uczniom zapewniamy opiekę pedagogów,
psychologa, logopedy oraz pedagoga specjalnego, a także pielęgniarki i
stomatologa.
Nasz budynek
przystosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Posiadamy
windę, podjazdy, przystosowane toalety oraz szerokie korytarze umożliwiające
swobodne poruszanie się.
Dzięki wieloletniemu
doświadczeniu nauczyciele czuwają, by klasa stawała się zintegrowanym zespołem
oraz by każdy uczeń czuł się w niej dobrze i robił postępy na miarę swoich
możliwości. Uczniowie wspólnie uczestniczą we wszystkich uroczystościach i
imprezach szkolnych, wyjściach do kina, teatru, wycieczkach.
Pełnosprawni
uczniowie w czasie wspólnej nauki uczą się dostrzegania potrzeb innych,
akceptacji i tolerancji wobec odmiennych zachowań, opiekuńczości i
odpowiedzialności za słabszych.
Korzyści płynące z integracji:
- dostosowanie wymagań do
indywidualnych możliwości dziecka
- poszukiwanie wciąż nowych,
zindywidualizowanych metod pracy
- dostrzeganie zdolności dziecka
i rozwijanie jego mocnych stron
- młodzież (zarówno pełnosprawna
jak i o specjalnych potrzebach) uczy się szacunku, empatii i tolerancji w
stosunku do siebie nawzajem
- przełamywanie stereotypów
dotyczących osób niepełnosprawnych
- rozwój samodzielności, wiary we
własne siły i możliwość przezwyciężania trudności
- przełamywanie izolacji
społecznej
- lepsza możliwość rozpoznawania
potrzeb wszystkich uczniów uczestniczących w zespole klasowym
- zdobywanie nowych,
cennych doświadczeń
- bliska współpraca z rodzicami.
Wymagana
dokumentacja:
1. Orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego Wydaje Zespół Orzekający przy Poradni
Psychologiczno – Pedagogicznej na podstawie zaświadczenia lekarskiego:
- dzieci z niedosłuchem i
Zespołem Aspergera – Ośrodek Wczesnej Pomocy Psychologicznej ul. Półkole
11 tel. 12-412-15-66
- inne niepełnosprawności –
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna pod opieką której znajduje się szkoła
gimnazjalna ucznia
2. Skierowanie do klasy
integracyjnej:
- W celu uzyskania skierowania
należy przedłożyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
specjalnego w Urzędzie Miasta Krakowa w Wydziale
Edukacji przy ul.Stachowicza 18.
SZCZEGÓŁOWYCH
INFORMACJI UDZIELAJĄ:
Mgr Danuta Synowiec-
psycholog
Mgr Marzena
Pinkowicz
Mgr Małgorzata
Jakóbik
Telefon kontaktowy:
12 648 27 51 wew. 19