dziennik elektroniczny

Rada artystyczna

RADA ARTYSTYCZNA
INNOWACJI TANECZNO - TEATRALNEJ
W XXX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W KRAKOWIE
 
 
 
 
      Jakub Krzak 
     taniec towarzyski,
Kierownik Artystyczny
 
 Dyplomowany trener II klasy tańca sportowego, instruktor tańca sportowego, Prezes Małopolskiego Związku Tańca, Sędzia Federacji Tańca Sportowego. Magister Wychowania Fizycznego na AWF Kraków. Od wielu lat prowadzi zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jego podopieczni to Półfinaliści BLACKPOOL DANCE FESTIVAL, GERMAN OPEN CHAMPIONSHIPS, Mistrzowie Polski, Mistrzowie Polski Południowej, Mistrzowie Okręgu Małopolskiego, zwycięzcy Turniejów zagranicznych. Po za tańcem turniejowym mocno angażuje się w projekty artystyczne w teatrach (Festwiale Teatralne, Gale w Krakowskim Teatrze VARIETE, pokazy i spektakle w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, w Teatrze Ludowym w Krakowie) i w telewizji (Mam Talent - TVN, Got To Dance - Polsat, World Of Dance - Polsat, Gala VIVA Najpiękniejsi - TVP i inne). Interesuje się również sportami zimowymi (trener II klasy narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa), teatrem (aktor teatru "Krynologi”), dziennikarstwem sportowym. Organizator Cracow Open Dance Chamionships oraz Salt City Dance Festival, które to od roku 2012 są jednymi z największych wydarzeń tanecznych w tej części Polski. Założyciel i trener Klubu Tańca Elita. Właściciel Elita Dance Center.
 
Piotr Krajewski
tańce narodowe
 

 
Alina Towarnicka-Niedźwiedź
taniec klasyczny
 
 Dyplomantka Warszawskiej Szkoły Baletowej, od 1975 r. była związana z Operą Krakowską, gdzie jako I Tancerka zatańczyła główne partie w wielu spektaklach baletowych m.in "Królewna Śnieżka", "Coppelia", "Kopciuszek", "Carmen", "Anna Karenina" czy "Cudowny Mandaryn. Poza udziałem w baletach brała również czynny udział w całym repertuarze operowym i operetkowym. W tym okresie współpracowała też z kabaretem, filmem i telewizją jako tancerka i choreograf. Pełniła różne funkcje w teatrze, była asystentem choreografa, inspektorem baletu, a w latach 2003 - 2006 kierownikiem Zespołu Baletowego.
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną, początkowo w Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej, następnie zakłada wraz z mężem Wacławem Niedźwiedziem Studio Baletowe w Chrzanowie oraz Studio Tańca Klasycznego w Krakowie. Od roku 2005 prowadzi zajęcia z tańca i ruchu scenicznego ze studentami Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest autorką wielu choreografii do różnego rodzaju koncertów operetkowych, koncertów baletowych dla dzieci, spektakli baletowych w Operze Krakowskiej oraz spektakli przygotowywanych przez studentów Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Od roku 2009 współpracuje jako pedagog i choreograf z Zespołem Baletowym "Cracovia Danza", a od 2010 r.  prowadzi zajęcia z techniki tańca klasycznego w klasach teatralno- tanecznych w XXX LO. 
 
          Wacław Niedźwiedź
        taniec klasyczny

 
 Artysta baletu, absolwent Bytomskiej Szkoły Baletowej , tańczył na wielu scenach operowych i baletowych w Polsce m.in. w Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, BYtomiu i w Krakowie. Ma na swoim koncie główne partie w spektaklach baletowych takich jak: "Jezioro Łabędzie", "Giselle", "Don Kichot", "Korsarz", "Kopciuszek", "Królewna Śnieżka", "Carmen", "Anna Karenina", "Paquita", "Cudowny Mandaryn".
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną , początkowo w Szkole Baletowej w Bytomiu, następnie w Studio Baletowym przy Operze Krakowskiej. W 1998 r. zakłada wraz z żoną Aliną Towarnicką Studio Baletowe przy Domu Kultury w Chrzanowie, gdzie przez dwanaście lat pracuje z dziećmi i młodzieżą ucząc różnych technik tanecznych. Zajmuje się również realizacją koncertów baletowych. W roku 2000 zakłada i prowadzi Studio Tańca Klasycznego w Krakowie - które istnieje do dzisiaj. Od roku 2012 współpracuje z XXX LO, gdzie prowadzi z młodzieżą klas teatralno- tanecznych zajęcia z techniki tańca klasycznego.
 
Aleksander Kopański
taniec współczesny
Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10 lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską. Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu, jak również w ramach Studium Teatru Fizycznego powstałym przy ŚTT.
Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. W teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie realizował ruch sceniczny do spektaklu „Skórka pomarańczowa”. W teatrze Hothaus odpowiedzialny za stworzenie ruchu scenicznego do spektaklu „Proces” wg. Kafki oraz „Ferdydurke”. Uczy tańca współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce. 
  
Karol Miękina
taniec współczesny
 
Tancerz, aktor, choreograf oraz pedagog tańca. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Występował na wielu festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Niemczech, Rosji, Brazylii, Norwegii, Białorusi, Serbii, Czechach. Grał i tańczył w spektaklach tworzonych przez takich artystów jak: Ohad Naharin, Ewa Wycichowska, Jacek Łumiński, Jo Strømgren, Jan Peszek, Caroline Finn, Adolf Weltschek, Joseph Alter, Izadora Weiss, Cezary Tomaszewski, Janusz Skubaczkowski, Antony McDonald, Ole Martin Meland, Kaya Kołodziejczyk, Aleksander Kopański, Eryk Makohon, Wojciech Kościelniak, Michał Kotański, Paulina Wycichowska, Anna Rokita, Piotr Skalski oraz Włodzimierz Nurkowski. Były tancerz Polskiego Teatru Tańca – baletu poznańskiego oraz Bałtyckiego Teatru Tańca – Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Obecnie współpracuje z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, z Teatrem Bagatela, Teatrem Groteska, Teatrem Hothaus w Krakowie oraz Operą Krakowską. W karierze choreograficznej wyróżnić można jego dwa autorskie spektakle: „public space” oraz „Homo religiosus”, które prezentowane były na wielu festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce. W 2014 roku został laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
 
Wojciech Terechowicz
elementarne zadania aktorskie
 
Absolwent Akademii Teatralnej oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wieloletni współpracownik Teatru Lalki, Maski i Aktora „Groteska” w Krakowie. Wykładowca retoryki i sztuki mówienia w Zgromadzeniu Księży Misjonarzy w Krakowie oraz Wyższym Seminarium Duchownym Zakonu Paulinów. Były aktor Teatru Groteska. Odbył ponad 200 koncertów i recitali w kraju i za granicą w charakterze solisty. Preferuje repertuar klasyczny głównie barokowy, klasycystyczny i romantyczny. Trener pracy nad głosem, organizator licznych warsztatów teatralnych i wokalnych. Obecnie prowadzi działalność kulturalno – edukacyjną pod skrzydłami formacji Arsharter – skupiającą wszechstronnych artystów Krakowa.

Dominik Olechowski 
taniec jazzowy
 
 Zaczął tańczyć w wieku 18 lat. Początkowo dla zabawy, lecz bardzo szybko zdecydował, że chce połączyć zabawę z pracą. Ćwiczył w wielu stylach tanecznych, lecz po roku podjął decyzję, że taniec Jazzowy/baletowy/współczesny to jest coś co chce robić. Swoją edukacje taneczną rozpoczął w Teatrze Tańca DF w Krakowie oraz w Krakowskiej Akademii Tańca. Po wygraniu popularnego programu tanecznego "You Can Dance - Po Prostu Tańcz" zdobył stypendium do Broadway Dance Centre w Nowym Jorku co pozwoliło mu się szkolić u najlepszych nauczycieli. Po kilku miesiącach w NY dostał zaproszenie do jednej z najlepszych szkół baletowych na świecie - Master Ballet Academy w Phoenix, gdzie spędził kolejne 2 lata. 
Występował w wielu wydarzeniach artystycznych wspólnie z Teatrem DF i Krakowską Akademią. Podczas swojej nauki w Master Ballet Academy brał udział w wielu spektaklach tej szkoły. Odgrywał główne role na zaproszenie różnych zespołów z Polski i z zagranicy: Caro Dance Theater, Fokine Ballet Company. Od 2013 roku jest w Polsce, gdzie wspólnie z 8 innych tancerzy bierze udział w spektaklu "Przemiany" w Teatrze Groteska. Aktualnie pracuje nad spektaklem "Homo Religiosus" w choreografii Karola Miękiny.
 
Dominika Szala-Wentland
wiedza o tańcu
 
Pedagog, teoretyk tańca, tancerka, instruktorka tańca współczesnego. Absolwentka kursu Body Mind Centering (IDME) w Bratysławie, studiów podyplomowych Teorii Tańca – UM w Warszawie, Zarządzania Kulturą w Wymiarze Europejskim – AM w Krakowie, studiów magisterskich Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie, Projektu Pilotażowego Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych przy Śląskim Teatrze Tańca, Studium Baletowego przy Operze Nowej w Bydgoszczy.
Bierze udział w licznych projektach, spektaklach, festiwalach, warsztatach w Polsce i zagranicą. Współpracowała m. in. z  Davidem Zambrano, Yasmeen Godder, Hielke Diemer, Iwoną Olszowską (Eksperymentalne Studio Tańca/Obszar Tańca), Jackiem Owczarkiem (Pracownia Fizyczna), Anitą Podkową-Brańką (Scena Tańca Współczesnego, Teatr Witkacego), Erykiem Makohonem (Krakowski Teatr Tańca) oraz pismami teatralnymi: Didaskalia, Teatr jaki i z redakcjami festiwalowymi działającymi podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca „Dancing Poznan” (Polski Teatr Tańca) i Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu (Śląski Teatr Tańca).
 
Antoni Milancej
elementarne zadania aktorskie
 
Urodzony w 1990 roku. Absolwent PWSFTviT w Łodzi. W zespole Teatru im. Juliusza Słowackiego jest od początku sezonu 2013/14. Zgrał tutaj w: Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie Trojańskiej w reż. Agaty Dudy-Gracz (2013), w Maskaradzie Michaiła Lermontowa w reż. Nikołaja Kolady (2013), Goodmanie Etgara Kereta w reż. Agaty Dyczko (2014), Romeo i Julii Williama Szekspira w reż. Marcina Hycnara (2015) czy w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017). Gościnnie występował w serialu Czas Honoru.
 
Anna Reichert
taniec współczesny
 
Tańczy od 4 roku życia. Swoją edukację rozpoczęła w Zespole Baletowym Kanon, pod okiem Aiszy Hadyny. Przez wiele lat szkoliła się pod jej skrzydłami z techniki tańca klasycznego, co umożliwiło jej rozwój także w innych stylach tanecznych. Absolwentka Krakowskiej Akademii Tańca L’art de La Danse. W 2015 roku dołączyła do grona zawodowych tancerzy, uzyskując dyplom Tancerza-Artysty ZASP. Od kilku lat rozwija swój warsztat w technikach Afro i jest członkiem grupy – TND Group. Miała okazje tańczyć na koncertach u boku największych gwiazd afro beat. Za największe wyzwanie tancerza uważa wszechstronność, dlatego nieustannie i z wielką pasją szkoli się i pobiera lekcje u instruktorów różnych styli.
 
Justyna Kaczmarska-Orawiec
taniec współczesny
 
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej) Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego. Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in: – „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf – „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf – „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf – „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf -„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna – „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf -„Cracow Fashion Week”, choreograf Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”. Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot. Właścicielka Agencji Tanecznej iLike. Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.
 
Monika Filipowicz
elementarne zadania aktorskie
 
Aktorka, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Animatorka materii nieożywionej. Zdarza jej się również animować materię bardzo ożywioną - dzieci. Oprócz pracy scenicznej i pedagogicznej zajmuje się działalnością warsztatową dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzi zajęcia z maski, animacji lalek i teatru przedmiotu oraz warsztaty dla osób pragnących zdobyć wiedzę i umiejętność bezpiecznego posługiwania się głosem.
 Dzwonki
0. 7.10 - 7.55
1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.50 - 10.35
4. 10.45 - 11.30
5. 11.40 - 12.25
6. 12.35 - 13.20
7. 13.40 - 14.25
8. 14.30 - 15.15
9. 15.20 - 16.05